Som vanligt igen!

Jag fick hämta hem Missan igår kväll vid halv sju. Jag hade väntat hela dagen på att veterinären skulle ringa och vid fyra pratade jag med veterinären. Hon sa att Missan inte trivdes hos dem och att hon trodde att jag kunde hålla koll på henne hemma, och se om hon blivit bättre. Jag fick inte hämta henne på en gång för Missan skulle få ett till dropp och lite mer mediciner. De hade inte lyckas ta något urinprov, men Missan verkade kunna kissa igen och eftersom hon fått mycket vätska så hade bakterierna börjat sköljas ut. Jag fick dock insruktioner om hur jag skulle ge henne C-vitamin för att göra urinen surare så att bakterierna inte skulle trivas.

När Missan kom hem var hon jättekelig, följde efter mig överallt. Hon tvättade sig väldigt mycket och gick på lådan sex gånger under natten, men idag är hon som vanligt igen. Igår fick jag i henne C-vitamin genom att spruta in det i munnen, inte lika lätt som det låter men hon är duktig på att svälja iallafall :D Ska snart vara jobbig med henne igen :P

Veterinären ringde idag och frågade hur det gick, och eftersom Missan verkar vara bättre så räcker det nog med att ge henne c-vitamin ett tag till och späda ut maten med lite vatten. Hon ska ringa nästa vecka igen och kolla läget. Jag hoppas att det inte kommer tillbaka! Har läst om urinvägsinfektion hos katter, och det är många som aldrig blir av med det helt, men då finns det medicin som man kan ge dem. Missan är ju trots allt sju år nu, och ingen ungkatt längre, men jag har bestämt att hon ska leva många år till ;) Helt sjukt vad fäst man kan bli vid djur, säger hon som till och med grät när hennes guldfiskar dog...

Jag kan verkligen inte förstå mig på dem som säger att djur inte ha några rättigheter, men det finns som vanligt alla sorter och åsikter...

Nu ska jag kela med Missan och glo på TV!
Mitt allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0