Bond, Blå Stjärnan och Hernquistarn...

Vad kan de tre sakerna ha med varandra att göra? Jo, alla tre har fördrivit tiden under den här helgen.

I fredags åkte jag, Nayna och Helena till Skövde för att kolla på Bond, quatum of solace, med Elin som kommer från Skövde. Jag hade bara varit i Skövde tre gånger tidigare, och alla gånger har jag då varit på busstationen. Men vi hittade till Skövde iallafall och efter några U-svängar även en parkering ;) Bond var riktigt bra! Men den saknade nästan för många saker för att kallas för en äkta Bond-film. T.ex. så sa inte Bond "My name is Bond, James Bond" en enda gång, han hade ingen häftig bil förutom de första minuterna, Q var inte med, han beställde ingen dry martini shaken, not stired och han fick inte Bond-bruden i säng. Förlåt om jag förstörde för dig som inte sett filmen, men det är lika bra att du förbereder dig ;) Fast filmen var ändå riktigt bra som sagt. Jag kan ha förståelse för att de kanske vill ändra litegranna efter 22 Bond-filmer! Efter bion satte vi oss på ett mysigt café, diskuterade filmen, pratade skit och hade allmänt trevligt. 

Lika trevligt fick jag inte när jag kom hem kl två på natten. Jag kände på en gång att något var fel när jag kom innan för dörren. Jag ropade på Missan som kom ynkligt jamande fram till mig, satte sig och försökte kissa men allt som kom var två rosafärgade droppar. jag kollade runt i lägenheten och hittade droppar lite varstans och Missan gick av och an och var jätteoroligt. jag försökte få tag i någon veterinär, men kom bara till telesvar där de hänvisade vidare. Sen kom jag på att en katt med urinvägsinfektion är det nog ingen som tycker är akut kl halv tre på natten. Jag försökte få i Missan vatten som jag blandat ut med mjölk, men det ville hon inte ha. Min katt har inte druckit vatten på sju år så det var kankse inte så konstigt. Tog och blandade ut burkmaten (som redan består till 82% av  vatten) med vatten istället och det slickade hon i sig lite granna av. 
Jag kände mig helt maktlös då jag inte kunde göra något för Missan, har själv haft urinvägsinfektion flera gånger så jag kunde sätta mig in i hur det kändes för henne. Det gör ont! Jag var desperat, men ville inte ringa min familj och oroa dem mitt i natten, så jag ringde och väckte Martina istället. Tänkte att hon har ju varit med om det mesta med sina djur så hon kankse hade något husmanstips på vad man kunde göra ;) Men det hade hon inte, hur som helst var det skönt att prata med någon! Tack för att du alltid ställer upp Martina!
Med dåligt samvete lade jag mig och sov och kl nio rinde jag till djursjukhuset Blå Stjärnan. Klockan elva fick jag komma in med Missan. Veterinären var jättetrevlig! Hon kände på Missan, sen fick vi röntga hennes mage, Missans alltså, inte veterinärens ;) Det visade inget, men de ville att hon skulle läggas in över natten, så jag fick åka hem med en tom bur och tomt halsband. Det kändes jättehemskt! Jag hoppas verkligen att det inte är något allvarligt och att jag får hämta henne idag! Saknar henne som bara den, lägenheten känns tom och tråkig utan henne...

Jag kände mig jätte nere när jag kom hem, men efter att ha pratat med Nayna så bestämde jag mig för att åka in till henne och göra mig iordning inför Hernquistarn som jag ändå betalat 250kr och köpt en klänning till. Jag och Nayna var inte ens ombytta när Erica, Lottie, Johanna och Johanna kom, så vi stressade oss klara. Resultatet blev rätt bra iaf :P
Hernquistarn är en årlig sittning på SLU till minne av grundaren av veterinärutbildningen som startades i Skara år 1775. Jag hamnade med Peter i E&D 3:an, en trevlig tjej som läser AT och en gäst som var en äkta skarabo, visste inte att det fanns sådana också ;) Alla jag träffat har varit inflyttade till Skara. Vi åt trerätters och dansade till ett liveband. Det kändes bra att jag åkte dit istället för att sitta hemma och grubbla...

Nu hoppas jag att de ringer från Blå Stjärnan snart och säger att jag får hämta hem sötnosen!

Hernquist såg väldigt frisk ut för att vara död :P

Tre baldrottningar :D Lottie, sandra och jag

Top model nästa!!! Erica, Johanna, Lottie och Sandra hade roligt under kvällen :D

Kommentarer
Postat av: DragonPH - Patrik PH Larsson

Kasst att Bond-filmen inte var så braig... men den trenden har väl varit i de senaste 10 åren nästan. ?? Hmmm... jag har nog inte sett de senaste 3-4 knaske 5 bondfilmerna, när jag tänker efter.



Var ju inget roligt de där med Missan heller... hoppas dt ordnar sig. Skriv sen å berätta hur dt gick. kramar



Förstår dt måste vara skönt sen att komma ut, tänka på ngt annat ett tag.





//Mvh. Patrik.

2008-11-10 @ 14:06:45
URL: http://dragonph.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0