Den snöar!

Wohoo! Äntligen snöar det även här i Skara! Hoppas att det ligger kvar ett tag bara.

Igår var jag och Adde på bio, såg Im not there. Den var bra, men inte lätt att förstå. Det var sex olika personer som spelade Bob Dylan. En liten mörkhyad pojke, Heath Ledger, Richard Gere och tre till. Det var sex olika personer som inte hade ett dugg med varandra att göra, men de skulle föreställa sex olika personligheter hos Bob Dylan. Jag har inte så stor koll på Dylan, jag fattade inte så mycket men tyckte att den var bra ändå. jag är lite less på filmer där man inte behöver tänka något, utan nästa kan förutse vad som kommer att hända sen. Adde visste inte heller något om Dylan och han tyckte nog inte att filmen var lika bra som jag tyckte. Kan inte fråga honom för han ligger och sover på soffan nu :P En ska som jag kommit fram till är att det inte var så konstigt om Heath Ledger var deprimerad i slutet av sitt liv om man kollar på de sista rollerna han spelade, en nerdrogad kille i Candy, en alkholiserad och kedjerökande skådespelare i skiljsmässa i Im not there och Jokern i senaste batman-filmen...  
Men jag lyssnar på att album med Dylan nu, han är bra :D Just nu spelas knocking on heavens door. Visste inte att han gjort den, eller är det en cover?

Jag har haft fullt upp hela veckan! I tisdags var jag och Nayna på invigningen av Skara filmfestival. Vi såg Maria Larssons eviga ögonblick. Absolut en av de bästa filmerna jag sett! Ressigören Jan Troell skulle ha varit på plats i Skara, men eftersom filmen blivit så stor så var han i USA och tog emot ett pris för den istället. Det var många kända skådespelare med i den, bl.a. Persbrandt som spelade Marias alkoholberoende och hustrumisshandlande man, en roll som gjorde för honnom kan man tycka. Filmen utspelade sig i början av 1900-talet och handlade om Maria som blev misshandlad av sin man och hade sju barn på slutet. Hon hittade en kamera som hon fick lära sig använda av mannen i fotoaffären som blev hennes klippa i stormen. En oerhört gripande film som var väldigt bra filmad. Maria Larssons eviga ögonblick är en film där bilderna är det viktigaste, Troell är en ressigör som inte visar scener på 4 sekunder, som det är i actionfilmer, han låter varje scen ta den tid den behöver. Han är även ressigören bakom Invandrarna och Nybyggarna, två filmer som jag bara måste se nu!

I torsdags var jag i Göteborg och spelade första träningsmatchen med Kållered. Vi spelade mot flickor 17, så vi mötte halva vårat lag, men det var roligt :D Jag fick prova på ytterhalven, det gick väl så där men det blit nog bättre när jag fått in åkningarna. Nu hade jag en förmåga att ta inner mittens plats eftersom inner mitten också var ute och snurrade... Två assist gjorde jag iallfall, ett på hörna (om det räknas) och en passning mitt in i plan så att hon blev fri och bara behövde dribbla målvakten. Matchen slutade 5-5, och som Åsa sa "Det var skönt att vi inte förlorade och att de inte vann". Förlora mot F17 hade inte känts så vidare bra...

Igår hade jag första tentan, tror den gick bra... Har inte hittat om Rättihetsetiskt är samma sak om djurrättsetiskt än men har inte kollat upp det så noga heller. Vet inte om jag vill veta för den frågn var värd fem poäng :/

Idag var jag och Adde på Köpstadens julmarknad, var typ ingenting där, men skönt att komma hemmifrån. Hittade en bokhylla och en jättefin tavla på en vit tiger, men det får vänta... 

Nu ska vi snart laga middag, grönsakslasange med keso, hoppas att det smakar :D

Äntligen ser man snö när man kollar ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0