Underbar helg!

Hej!

Jag vet att jag i mitt första inlägg skrev att jag inte skulle skriva om min vardag, men de senaste dagarna har varit underbara. så jag måste bara få skria om dem ;) 

Det började i onsdags kväll när jag var på utbildning på ett nytt jobb. Utbildningen var väl inte så rolig, men jag trivdes med de andra personerna som var där. Kändes som att man kom in i gänget på en gång :D
Jag var på utbildningen i torsdags kväll också, men efter utbildningen när jag kom hem var Martina och Baccus (martinas 5 månaders schäffervalp) hemma hos mig :D Så himla roligt att träffa Martinie igen! Och Baccus hade blivit jättestor! Hela 58 cm i mankhjöjd ;) Lite skillnad mot när jag träffade honom senast då han bara var lite större än katterna :P Sist jag träffade Martinie var vid nyår, firade helgen där nere och hade skitkul :D

På fredagen klev vi upp klockan sju för att åka till Nordvik och hälsa på. Kändes konstigt att vara där igen... Fast man kände igen sig på en gång: lukten, ljuden, allt! Bara den korta vägen från parkeringen till lärarrummet blev full med minnen! "Kolla getterna! Vad stora de blivit", "Och där är silon som vi skrev om i Skol-tidningen". Resten av vägen skarttade vi bara åt vårt projektarbete Nordviksnytt, skoltodningen vi jobbade med hela trean! När vi öppnade dörren till Ville-kulla, huset där alla lärare sitter, sa Martina "Det luktar fortfarande likadant!". Precis som vanligt hittade vi Lennart inne på hans kontor, vi pratade med honom i över en timme! Mest om vad vi gjorde nu och hur våran framtid såg ut, men vi gled in på en diskussion om Djurförsök också ;)

Lennart ställde också en väldigt bra fråga: "Vad ska jag säga till en elev som t.ex. vill bli veterinär men jag vet att den eleven har en liten chans att klara av det?" Då förstod jag plötsligt Lennarts läge. Han har alltid varit motvillig när någon sagt att de vill bli veterinär, eftersom att han vet vad som krävs för att man ska komma in på utbildningen. Även om man verkligen vill bli veterinär så krävs det att du plugar stenhårt under hela gymnasiet för du måste verkligen ha 20,0 i gymnasiebetyg! T.o.m. traktorkörningen är viktig!!!! (Jävla traktorkörning...) Aja, efter vi pratat med lennart och Anders så gick vi till Lise-Lott för att få se "något kul" som Lennart och Anders uttryckte sig. Tyvärr så hade Lise-Lott prov med treorna, så vi kunde inte prata med henne, men vi såg ändå det kuliga ;) Hon skulle få barn i April :P

När vi kom hem från Nordvik åt vi lunch med Rikard (martinas pojkvän), hans brorsa och pappa på Kajutan. Jättegott!!! Sen åkte vi hem och kokade varm choklad, packade ner bullar och gick ut i skogen med Baccus och Kotten. Kotten var hur glad som helst, han är en helt annan hund nu än innan jag tog med honom till Nordvik i tvåan för att lära honom (och mig) lydnadsdressyr. Från början morrade han åt alla hundar, men på avslutningen sprang han runt och lekte med en labrador :D Jag och Martina släppte Kotten och Baccus i skogen och de sprang runt som idioter! Kotten först och Baccus efter, jag behövde bara busvissla när jag ville att de skulle komma tillbaka så vände Kotten på en gång :D Det blev choklad och bullar på Grattisberget och sen gick vi hem igen. På kvällen hälsade vi Rikards brorsa och kollade på  Lets Dance :D
image7image8

Även på lördagen fick jag kliva upp tidigt för jag skulle till Boda Borg med bandylaget. Martina stannade hemma med Baccus. Vi blev tio stycken som åkte. Jag körde, det gick bra trots snö-ovädret. Det blev jag, Elisa och Julia E som var i samma lag. Vilket team!!! Vi vann med 15 poäng över Elins lag som fick 14 :P Vi klarade hela 9 banor!!!
På väg hem stannade vi och åt i Sundsvall. Jag, Elisa och Maja valde Max, resten valde Mc Donalds. På kvällen åt jag middag på Sam's med Martina, Rikard och Rikards pappa. Det blev pizza, nyttiga dagen för mig :P Efter vi ätit gick vi på bio, såg Jumper. Den var inte allt för bra, kändes som att de inte hade bestämmt sig för om det skulle vara romantik eller action, så det blev något mittimellan... Kvällens höjdpunkt var choklad-prallinen man fick efter maten på Sam's ;)

På söndagen åkte Martinie hem igen :( Men det var en underbar helg iallafall!!!!

 

image6
 We are the BEST!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0