Guldmedaljörer :D

Kl. 13.55:
Första finalen spelad. Det blev AIK som fick hänga guldmedaljerna runt halsen, för 12:e gången. Första halvleken var lagen jämna, men det var ändå AIK som fixade flest målchanser. Efter 45 minuter stod det fortfarande 0-0.
 I början av andra halvlek var det Nässjö som hade övertaget och tog för sig mer på planen, men efter tre snabba mål från AIK på fyra minuter (från 65:e-69:e matchminuten) så kändes matchen rätt död tyvärr... Nässjö försökte att reducera, men det verkade som om den riktiga viljan saknades... Hade gärna sett guldmedaljerna runt Nässjö-tjejernas halsar, men det känns ändå som att rätt lag vann. Men nästa år tror jag att Nässjö kommer att vara ännu bättre än i år!

Japp, nu är det bara att ladda upp inför nästa match. SM-finalen för herrarna mellan Sandviken-Edsbyn kl. 15.00 på svt 1 ;) Heja Byn :P




Kl. 19.09
Vilken finalöppning!!! Efter drygt en minut tar Edsbyn ledningen med 1-0 efter två stora tabbar av sandvikens försvar som ledde till att en Edsbyare kunde bli helt ren med målvakten. I 2:a matchminuten kvitterade Sandviken till 1-1, men tydligen var de ändå inte riktigt vakna och efter 8 minuter stod det 3-1 till Edsbyn. Första halvleken slutade 6-2 till Edsbyn. Matchen saknade spänning i andra halvleken, och sandviken var som minst 4 mål efter hela tiden. Matchen slutade 11-6 till Edsbyn som där med tog sitt femte raka sm-guld :D

Nu är det bara att vänta på att melodifestivalen ska börja ;) Glöm inte att rösta på BWO! :P



Söndag kl. 21.38:

Japp, nu har jag äntligen kommit över att Perrelli vann med låten Hero. Har sörjt hela dagen och kan inte fatta att du (som läser det här) kunde svika mig så; VARFÖR RÖSTADE DU INTE PÅ BWO! Jag räknade med dig! Hur svårt kan det va??? Ops, nu citerade jag bengtzing utan att veta det ;) Det är ju bara Upp och hoppa, hämta telefonen,knappa in numret och it takes Just a minute!  Jag känner mig förådd, som häxan I lågornas sken! Hur kunde du! Till mitt Empty Room with my empty heart, thats where I'll go! Thank you so much, eller inte!!!! I love Europe, nu är det bara att hoppas att europa kommer att älska Perrelli också!

                                                                 (Baby, your my hero, please Lay your love on me)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0