En äkta Skytt?

Hejsan!

Jag har kommit på att jag inte skriver här så ofta, men det beror på att jag inte vet vad jag ska skriva om ;) Men nu vet jag :P

För ett tag sen så läste jag mitt dags-horoskop på Spray.se. Det var på kvällen, och det stämde inte alls med hur min dag varit eller vad som hänt under den dagen. Men jag blev iallafall nyfiken och började googla på mitt stjärntecken Skytten. Det läskiga var att det som stod om Skytten på de flesta sidor stämde in på mig! Det var faktiskt riktigt roligt att läsa ibland ;) Jag tänkte gör lite utdrag från en sida som jag tyckte stämde bäst in på mig. Du som känner mig får gärna kommentera om vad du tycker :P

- Skytten är optimistisk, vidsynt och energisk som person. Du är intelligent och nyfiken, och brinner av att ständigt upptäcka och prova nya sakerDu är kreativ och djärv, och bra på att se helheter. Du sitter inte inne med något utan vågar ta ut svängarna i det du gör och säger.

- Ibland blir ditt filosoferande över äventyr och spänning så dominerande att du glömmer mer jordnära och "vanligare" saker. Du tänker helhetsmässigt och storslaget, men har en tendens att vilja undvika de ack så viktiga detaljerna i de planer du smider fram.

- Du funderar ständigt över nya små och stora äventyr att förgylla ditt liv med. Du älskar att lära dig saker och ting och tycker om att ta lite risker. Du älskar din frihet och avskyr stiltje och slentrian.

- I kärleksrelationer gör din öppenhet, ärlighet och vänlighet att du lätt får kontakt. Du är generös med dina känslor, men vill samtidigt akta dig för att binda dig för fort. Blir kraven för höga bryter du direkt, eftersom du ständigt lyder din inneboende frihetssträvan.


Så vad tycker du, är jag en Skytt eller inte? Vad tror du om horoskop förresten? Tror du på dem? Jag har hittills inte hittat något horoskop som passar mig. Jag tycker att de som står i tidningarna är för "säkra". Det känns som att den som har skrivit dem har gjort de så öppna att precis vad som helst som händer den dagen kan passa det horoskopet... 

                                                                                                      

image13
          "Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar." Friedrich Wilhelm Nietzsche      

Kommentarer
Postat av: Malin Kling

"Blir kraven för höga bryter du direkt, eftersom du ständigt lyder din inneboende frihetssträvan."

Detta stämmer verkligen in på dig när det kommer till killar, du har själv sagt att det är så oxå.

Kram

2008-03-26 @ 17:19:26
Postat av: Annis

Japp, det har vi pratat om och det var innan jag läste om mitt stjärntecken :D Fast det beror på personen också ;)

2008-03-26 @ 17:22:23
URL: http://missannis.blogg.se
Postat av: Birger

Nog är du en skytt alltid, i och för sig vet jag inte vad som försigår i ditt huvud men nog verkar det vara äventyr pågång =P
I allmänhet så tror inte ett skvatt på horoskop, den enda version av spådom jag tror på är sanndrömmar, och det är bara för att jag själv har dem...
Jag ringer dig nån dag, det var så länge sen vi pratade nu. Kramar!

2008-03-26 @ 17:24:44
Postat av: Martina Lundberg

Hejsan vännen=) Såg att du hade skrivit i min gästbok på min hemsida=)
Måste ju bara tala om när du skriver om ditt stjärntecken att mamma har en bok om stjärtecken och den är faktiskt väldigt rolig att läsa för oftast finns det saker som stämmer in på sig själv.
Mitt tecken stämmer väldigt bra in på mig om det som står i den boken;)
Puss å kram!

2008-03-27 @ 16:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0