Så typiskt sverige...

Jag vet inte hur många gånger jag tänkt det, men jag är väldigt less på det iallafall!

Varje gång Sverige är med och tävlar i ett stort sammanhang så blir det samma sak. Media blåser upp allting, det som i början är en vanlig ballong slutar som en stor luftballong som spricker och störtar...

Hela dagen har man hört på radion, sett på TV och läst i tidningar hur lätt Sverige kommer att vinna över Ryssland i fotbolls-em och därmed ta sig till kvartsfinal. När det var eurovision song contest var det samma sak, Perrelli var rankad etta, möjligen skulle hon kanske, eventuellt komma tvåa. När det är friidrotts-vm så står det jämt i tidningarna att Sverige är så himla överlägset allt och alla och kommer att ta si och så många medaljer!

Men vad händer? Jo, dagen efter kan man läsa på alla löpsedlar, se på TV och lyssna på radion om Sveriges fiasko. Sverige kom bara fyra, Perrelli kom typ på 24:e plats av 28 (vilket för mig inte var så oväntat) och i friidrotts-VM tog svenskarna bara 5 av 8 medaljer!

Kan inte media lära sig snart? Visst, jag tycker altid att man ska vara optimistisk, men samtidigt så är lagomt bäst. Jag vill läsa, höra och se om hur roligt det skulle vara om Sverige vann,inte att Sverige kommer att vinna för att dagen efter se hela fotbollen som ett enda stort fiasko!

Som nu till exempel, Sverige hade spelat mot Ryssland sex gånger tidigarei historien, och vunnit fyra och spelat oavgjort två, så därför var det ju klart som korvspad att Sverige skulle vinna ikväll också? Sverige hade ju Zlatan och 30 000 fans på plats för Guds skull! Tyvärr så glömde media att skriva en sak, att Sverige saknade ett lag! Om man kollade på matchen ikväll mellan Sverige och Ryssland så såg man klart och tydligt att det var ett lag, med röda tröjor, och elva man med gula tröjor, på planen. Ryssland hade det mesta av spelet och de spelade som ett lag, backarna viste precis vart de hade sina fordwards. Samtidigt så kunde inte ens de svenska fordwardna passa varandra utan att det blev fel.

Om jag får säga vad jag tycker, och tänk att det får jag för att det är min blogg ;P, så tycker jag att vi ska fokusera på nu:et, och inte på det som har varit eller på det som väntar på andra sidan när vi lyckats klättrat över muren.

Hur som helst så måste vi ju trots allt komma över muren först...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0