Midsommar

Då har halva sommaren gått eftersom att vi har firat midsommar, eller?

Det trodde iallafall jag när jag var mindre och hade sommarlov ;) Men nu vet jag bättre, midsommar är ju bara början av sommaren! Och det måste man ju fira ;)

Jag började att fira med att cykla 13km till Skjollsta och Tjädrarna :D Det var motvind hela vägen, men det regnade iallafall inte :P Efter att jag återhämtat mig så hade vi 7-kamp. Vi tävlade var för sig och det var riktigt tuffa grenar; Cykla så långsamt som möjligt, fylla så mycket vatten i en hink som möjligt på 30 sekunder, skjuta blåsrör, springa med ett ägg på en sked i munnen, fresbeegolf, kasta boll och stövelkastning :D Äkta midsommar lekar ;)

Naturligvis grillade vi och åt jordgubbar med grädde och socker också, innan vi åkte in till stan i Ragnar igen :P Jag, Elin, Malin och Sara sjöng lite Singstar (i två timmar) och sen drog vi oss ner till stan. Jag har aldrig sett ett så dött Härnösand någon gång! I stadsparken var det en person, och han var deckad! Som tur var kom en kille och hjälpte honom...  Tillslut hamnade vi på en fest med massa teknikare och estetare och en utbytesstudent från Alaska, det var rätt trevligt ;) Efter en nattpromenad genom stan var det sedan skönt att lägga sig och sova i Elins soffa.

Igår gjorde vi ingenting, eller vi sjöng ännu mera singstar (älskar låten "Total eclipse of my heart"!). När vi blev hungriga beställde vi pizza och sallad från Tre kronor och åkte till Smitingen. Vi hann precis äta innan åskmolnen kom över oss, då åkte vi till Malin och Danne istället och beundrade Dannes Camero, det var riktigt fin :D När vi väl kommit överens om vad vi skulle fördriva kvällen med så åkte vi till videoteket och hyrde tre filmer. Men vi hann bara se en halv "Oceans thirteen" innan Sara sov ;) Vi var rätt trötta allihopa när filmen var slut så jag och Sara åkte hem.

Men det här har varit en av de bästa midsommarhelgerna jag firat, fast i och för sig så har jag inte firat midsommar på länge eftersom jag antingen jobbat eller varit på väg hem från utlandet de senaste midsommrarna ;) 

Äkta midsommarkänsla :D


Enfaldig mästare och SM-vinare* i Stövelkastning!  *Skjollsta mästerskapen 2008

 
Jag och Nisse önskar varandra en Trevlig Midsommar :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0