Gatufesten och Stockholm

Dax att uppdatera bloggen lite tror jag ;)
Har inte haft tid att skriva på nästan två veckor, och på två veckor hinner det hända och funderas en hel del ;)

Jag tänkte börja med gatufesten i Sundsvall och min stockholm-weekend hos Martina ;)

Gatufetsen:
Jag hade stora problem med att välja mellan att åka på gatufesten i Sundsvall men Elin, Malin och Sara eller att åka till Martina i Stockholm. Det är inte lätt att välja mellan sina vänner, och jag ville inte göra någon "besviken" genom att välja bort någon, så efter mycket planering så lyckades jag pussla ihop ett schema ;)
På torsdagseftermiddagen åkte jag med Elin, Malin och Danne till Sundsvall och efter att ha virrat runt ett tag och lyssnat på äkta syskonkärlek mellan Malin och Elin så hittade vi tillslut till Granlo och Sara, där hennes syster bodde. Senare på kvällen gick vi in till Gatufesten, och jag betalade 360(!) kr för inträdet för en kväll!!!!! Men vad gör man inte för att få vara med sina vänner och lyssna på Magnus Uggla :P 
   Jag har aldrig varit med om sån trängsel som det var på Uggla-konserten, tur att man inte har klaustrofobi men synd att man ska vara så himla kort! Det var inte mycket man kunde göra förutom att fösöka följa med folkmassan samtidigt som man försökte hålla koll på vart resten av sitt gäng var. Inte alltför lätt då man har tre meter långa killar bakom, framför och bredvid sig. Fråga inte om någon var snygg, för jag allt för ihopklämd för att kunna kika uppåt och kolla efter ;)
Uggla var min idol när jag var runt nio år gamal, jag fick en CD med honom i julklapp ett år, och jag kan inte fatta att den fortfarande går att spela eftersom den har spelats typ 1000 gånger ;) Men jag blev grymt besviken på konserten, det var tråkiga låtar som man knappt hört och det lät som att varje övergång han körde mellan låtarna var de som han kör på varje konsert...
   Förretsen så kom jag på att det borde vara förbjudet med högklackat när man är på konsert, det gör så grymt ont i fötterna när men blir kliven på! Speciellt om den som bär skorna är långt ifrån nykter... Själv hade jag mina nya puma-skor som blev förstörda av skummet i discotältet :(
Även fast jag mest klagat  nu, så hade jag grymt roligt med tjejerna, men kvällens höjdpunkter var när vi gick till och från gatufesten, jag mötte min Prins Caspian i busskuren ;)

Stockholm:
Klockan 12.30 åkte jag med tåget från sundsvallstation till Stockholm :D Tågresan gick bra, jag läste hela vägen och somnade 20 minuter innan jag skulle kliva av i Stockholm ;) På stationen skulle jag hitta till utgången där Martina och Rikard var, och det var ju lätt när Martina sa "Gå mot cyklarna" bara det att jag var omringad av cyklar :P Men jag hittade till dem och Rikard skickade iväg Martina och mig ensama på stan för att vi skulle få ha tjejkväll och äta ute. Vi varndrade runt halva stockholm och letde efter en trevlig uteservering, men när båda började få skavsår så åt vi på en barista i Kungsträdgåden(?). Vi hade jättetrevligt, det var verkligen roligt att träffa Martina igen!
   På lördagen åkte vi till Älvsjö och den stora hundmässan. Vi kollade på polisens och tullens uppvisning av sina hundar. det var jätteroligt att se. Man blev grymt imponerad av hundarna! Tänk att få jobba med hundar hela dagen. Först behöver man bara komma in på polishögskolan, klara polishögskolan och sen jobba som polis i fem år innan man kan söka utbildning som hundförare ;) Det kryllade av hundar överallt, men det var vara småhundar och vinthundar som ställdes ut på lördagen, fast det spelade ingen roll för vi var inte intresserad av utställningarna iallafall. Jag tycker så synd om hundarna som avlas enbart för att vara fina på utställningar...
   Innan vi åkte hem kollade vi lite på VM i lydnadsdressyr, det var imponerande! Jag gick lydnadsdressyr med Kotten på Nordvik, men det här var första gången jag så en riktig tävling. Det var häftigt att se glädjen hos hunden och bandet mellan hund och förare! Jag ska kankse prova på det mer i framtiden?
   På kvällen blev det en båttur ut i Skärgården men Rikard, Blomman och en kompis till Blomman. Det hade varit sol hela dagen, men när vi satte oss i båten så blev det naturligtvis mulet... Men en trevlig (men kall!) kväll blev det :D

Jag åkte hem på söndagen med tåget, det kändes tråkigt att åka från Martina men vi ses nog snart igen. Om inte annat så hörs vi på telefon ;)

Så cool man kan vara ;)

"Bra vänner kan göra allting tillsammans, bästa vänner kan göra ingenting"
Gammalt ordspråk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0