Jul, jul, strålande jul

Julen är en speciell högtid, tur att den bara är en gång per år!

För mig är julen väldigt speciell, julen är mer än bara stress och julklappar. Julen är en tid som man firar med sin familj och sin släkt. Det är en tid som man visar sina närmaste att man tänker på dem, även om man inte ses så ofta, men det är även en tid om man lätt missar pga av all stress. Jul är dock så mycket mer än julklappar. Julklapparna visar att man tänker på någon, och jag tycker om julklappar som är personliga. När jag köper julklappar till vänner försöker jag köpa något som jag på något sätt förknippar med personen. Tyvärr hade jag inte tillräckligt med tid eller pengar i år för att hitta de perfekta julklapparna, men det blev rätt bra iallafall. Jag gav ett spel till två av mina kompisar eftersom att spelet fick mig att tänka på dem och höra deras skratt, en dvd om shäferhunden till en vän eftersom att så fort jag ser en schäfer tänker jag på henne och för att jag tror att den filmen är intressant både för henne och mig ;)
Julklappar visar att man har tänkt på personen i fråga men det kan man visa på andra sätt också, t.ex. via julkort eller ett sms! Men om det bara står GOD JUL så känns det lite slöseri på pengar, man får faktiskt plats med mer på baksidan av kortet :P

Jag kan inte påstå att jag själv engagerat mig så mycket den här julen, jag har t.ex. inte skickat ett enda julkort. Men det är alltid lätt att vara efterklok. Hur som helst är det väldigt skönt att vara hemma i Härnösand igen! Och här är det SNÖ! Hoppas att jag hinner åka pulka någon gång i veckan :D

God Jul tindra önskar tomten ;)

Det är roligt med paket ;)

Borosan, morfar och mormor :D



Elin, Jag, Ida och Sussie

Kommentarer
Postat av: DragonPH - Patrik PH Larsson

Hehe, bra tankar ikring julen du har där. :o)



Själv skickade jag 12 vykort å ca 75 sms... hihi. Hur länge blir du i hsan då ? Eller har du redan smitit tbx ?



Hoppas att allt e bra med dig. God fortsättning på det nya året. :o)



kramar

2009-01-03 @ 00:47:43
URL: http://dragonph.blogg.se/
Postat av: DragonPH - Patrik PH Larsson

Hehe, bra tankar ikring julen du har där. :o)



Själv skickade jag 12 vykort å ca 75 sms... hihi. Hur länge blir du i hsan då ? Eller har du redan smitit tbx ?



Hoppas att allt e bra med dig. God fortsättning på det nya året. :o)



kramar

2009-01-03 @ 00:48:14
URL: http://dragonph.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0