Wohoo, inte längre nolla ;)

Jag har haft fullt upp de senaste dagarna, men det har bara varit roligt.

Det är något speciellt första skoldagen. Det spelar ingen roll hur gammal man är eller om det är grundskolan, högstadiet, gymnasiet eller universitetet som man ska börja på, det är samma känsla iallfall. Nervös, orolig och förväntansfull på en och samma gång.

Jag klev upp kl åtta på måndagen, men då hade jag legat vaken ett tag. Jag kom iväg strax innan halv tio, det tar bara 10min att åka till SLU, men jag ville vara där i tid. Men när jag kom dit så var naturligtvis alla parkeringar upptagna. Eter att ha snurrat ett bra tag så hittade jag en parkering på skolområdet, men då var klockan fem minuter i tio! Lite stressad styrde jag mina steg mot Henrquist-aulan. Det var rätt många där inne, och förvånandsvärt tyst. Man kunde nästan skära spänningen i luften med en kniv! När de sen börjde prata någon på scenen så började alla försiktigt vrida sig om för att kolla hur många, och vilka som var där. Jag blev jättenervös för att jag satt mig i fel sal, för jag tyckte att de sa Välkommen till BYS (biologiska yrkeshögskolan), men sen började de prata om SLU:s utbildningar också så jag var på rätt ställe. Sen fick vi samlas klassvis i klassrummen, det får 40st i min klass men jag känner ingen. Men det finns personer från Malmö i söder till Kiruna i norr i samma klass! Rätt så coolt :P 

Tyvärr så har jag inte hunnit känna någon speciell i klassen, men jag har pratat med många. Tyvärr är jag så dålig på namn så jag minns nästan inte vad någon som jag pratat med heter men ändå ;) På dagarna sitter vi och pumpas med information om skolan, vad vi kan göra sen, biblioteket och massa annat också, och på eftermiddagarna har vi Nollning. Då är vi uppdelade i lag, och alla nya är blandade. I mitt lag är det några som läser bioteknik, företagande med häst, djursjukvårdnad och en som läser etologi och djurskydd som mig. Vi har tävlat måndag, tisdag och idag, bl.a. har vi haft staffetter, skattjakt, fototävling m.m.

Idag i spöregnet hade vi vår cermoni och blev ettor istället för nollor. Vi gick två och två, med ögonbindlar och ledda av faddrarna (2:or och 3:or) till torget vid Skara domkyrka. Faddrarna hade roligt med oss och sa åt oss att duka åt saker som inte fanns och att vinka åt bilarna som åkte förbi. Det var rätt roligt faktiskt, fast lite äckligt att inte se vart man gick. på torget blev vi dubbade till Skaraättingar och vårt första privilegium var att gå över bron mellan kårhuste och undervisningshuset ;)

På ett sätt är det bra att alla klasser är blandade eftersom det är en relativt liten skola (400 studenter) så man kommer ju lära känna igen de flesta under tidens gång. Samtidigt så skulle jag gärna lära känna de i min klass nu, skulle vara roligt om vi fick presentera oss för varadra för det har vi inte gjort än. Men nästa vecka ska hela klassen till djurparken Nordens Ark måndag till fredag, så vi kommer nog lära känna varandra då förhoppningsvis :D

Massa nollor!

Namnskyltar är bra att ha när det är 150 nya ansikten :D

Kommentarer
Postat av: sandra

wooho vi har nya bandyvyxor i år!! ;)

kom tillbaka!!!

och du, du får följa oss i binter genom min blogg :D

2008-09-09 @ 16:22:07
URL: http://sandrrat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0