Snart bär det av...

Tiden bara flyger i väg, och snart bär det av till Skara!

Det känns att det närmar sig, men ändå känns det inte likadant som det gjorde för ganska precis ett år sen... Den gången packade jag bara ner mina kläder och skulle åka till ett helt främmande land och vara borta ett år från familjen, vännerna, djuren och bandyn. Den här gången packar jag ner alla mina saker men jag kommer att vara kvar i Sverige, ta med mig Missan, ha vänner runt omkring mig och jag kommer att studera något som jag verkligen brinner för! Dessutom kommer jag att ha ca 30 släktingar i närheten, men jag känner inte någon av dem ;)

Jag ser på flytten som början på mitt liv. Hittills har jag bara gjort det jag måste göra, men nu gör jag något för att skapa min framtid! Det är det här jag har drömt om hela mitt liv; att få studera på universitet och utbilda mig inom djurskydd och lära mig mer om djurens naturliga beteenden. När folk frågar mig om vad jag vill göra så brukar jag svara att jag vill rädda tigern. Och det är verkligen min största dröm, men det är inte säkert att jag lyckas. Den här utbildningen kommer hur som helst vara ett steg i rätt riktining, och efter den kommer jag att ha fått nya kontaker och kanke en helt annan syn på tillvaron. Jag vill vara djurens talesman, och hjälpa djuren att få sin röst hörd i vårat alltför egoistiska samhälle, och på sikt hoppas jag att jag kan åka till Asien eller Afrika för att hjälpa utrotningshotade djur och på sätt och vis även världen. Så mina förväntningar på Etologi och djurskyddsprogrammet vid SLU är att det kommer att ge mig en stadig grund att stå på inför resten av min framtid, och jag hoppas att under utbildningens gång ska jag se vilken väg jag ska ta för att lyckas uppnå mina drömmars mål. Det är viktigt att ha en dröm, men det är trots allt vägen dit som är den viktigaste! Jag vet att det första jag gör efter utbildningen inte kommer att vara att rädda tigern, men ett steg på vägen är att jobba på djurpark eller som djurskyddsinspektör för att samla erfarenhet för att ha en chans att lyckas.

Det kommer att vara svårt i början att anpassa sig i en helt ny stad och få in nya rutiner, men den här gången är jag förberedd, och har bara mig själv (och Missan) att tänka på, så den här gången är jag säker på att det kommer att gå bra!
Jag vet att jag kommer att ha vänner runt om kring mig som stöttar mig, och det känns himmlans skönt!

Jag hoppas att mina vänner här hemma inte kommer att glömma mig! Jag kommer att sakna er, men vi kommer att ses till jul om inte annat! Och ni vet att ni alltid är välkommen ner och hälsa på mig och Missan i våran alldelles egna lägenhet ;)

Den här gången är jag redo! Nu ska jag börja leva mitt liv! Var inte orolig, jag kommer att hålla er uppdatderade här :P

Kram Annis


Soffy, Elin, Jag & Malin
Gonna miss you girls!

Två glada tjejer! Nu kommer vi 15-20 mil närmare varandra :P
Martina och jag kommer 15-20 mil närmare varandra :D


Jag och Josefin, nu kommer du inte slippa mig längre ;)

Jag kommer inte att flytta ensam iaf!
Missan flyttar med ner :D

Kommentarer
Postat av: Vickis

Halloj!!!

Va roligt! Jag funderade också på att gå där ett tag men det vart inte så:) Lycka till och hälsa djuren! kramar

2008-08-24 @ 10:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0