Andra natten i MIN lägenhet :D

Ja, nu ligger jag här i sängen i lägenheten. Det börjar sjunka in nu att detta faktiskt är min lägenhet nu!

När vi kom in här igår eftermiddag så kändes det lite konstigt. Först så såg inte lägenheten ut som jag hade föreställt mig. Jag trodde att hallen och köket var mycket mindre, men de var rätt stora. Inte för att jag klagar på det ;) Sen så såg man ju små detaljer som behöver fräschas upp, t.ex måla skåpen (finns typ 100st) och lådorna, laga persiennen, putsa fönstren, måla fönstren m.m. Men det hade jag egentligen tänkt på ända från början när jag såg bilderna på datorn, men just då kändes det lite tungt...

Men nu känns det riktigt roligt! Har fått i ordning det mesta, bara kläderna och böckerna som ska packas upp. Imorgon ska jag och mamma putsa fönster medans pappa och brorsan sätter upp tavlor och nätar in balkongen så att Missan också kan få frisk luft :D Det känns bra att komma in i en lägenhet som är fylld med mina egna saker, även fast alla möbler är från släktingar. Av min faster fick jag en hörnsoffa som hon hade över. Den är riktigt fin, härligt blå men lite nersutten ;) Av min moster som bor 2 mil härifrån fick jag låna en säng, ett soffbord, en TV-bänk, ett köksbord, fyra stolar, fyra kastruller och en micro. Är väldigt tacksam för det, annars hade jag inte haft råd att skaffa alla andra småsaker som jag kommit på att jag behöver. Tänk vad mycket saker som behövs för att man ska kunna klara vardagen! Så det var väldigt skönt att få slippa lägga pengar på möbler :D

Idag (eller egentligen igår för datorn dog igår kväll när jag låg i sängen och skrev) så plockade vi upp nästan allt och bar ner alla tomma låder i förrådet. Efter det åkte vi en sväng till Skara och kollade på SLU, det är jättefint! Nu vet jag vart jag ska på måndag kl. 10! Skara är inte en så stor stad, men den var väldigt krånglig att gå i. Svårt att få grepp om hur stor den egentligen är och vad det finns för affärer och så, men rätt mysig ändå. Sen åkte vi till Lidköpingen en sväng och gjorde av med massa pengar på ÖB, El-giganten och ICA, men bara på sånt som behövdes, te.x. dammsugare, stryljärn och styrkbräda, hammare m.m. m.m.!

På kvällen kom min moster Ulla och hennes nya, Lars, hit på kaffe. Fick en blomma av dem som passade perfekt på köksbordet! Får se hur länge den lever ;) Efter att de åkt så gick vi en sväng runt området, och jag såg mina första vilda igelkottar! Såg totalt fyra stycken längst vägen, och när vi såg den sista vid graget till mitt hyreshus så kunde jag inte låta bli, jag måste bara klappa den ;) Fast bara lite, det kändes som skäggstubb :P Det gick bättre att klappa en igelkott än att klappa en humla som jag försökte med när jag var mindre iaf ;)

Bilder kommer senare, när jag hittat sladden till kameran ;)

Kram Annis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0