Vår Ruset 2009

I torsdags sprang jag mitt andra Vår Ruset. Förra året sprang jag i Sundsvall och den här gången i Vänersborg med Nayna, Yrsa, Lottie och Josephine.

Jag satsade på en tid på 23 minuter i år, men det blev något med 24-25. Jag känner att jag nog skulle ha kunnat ge mer, men samtidigt är det inte lätt när det är så mycket folk och jag blir jämt osäker då jag springer en ny runda. Man vet ju inte hur mycket uppför det är och så. Men rundan var jättefin och gick till största delen efter Vänern. Det regnade hela dagen, men på kvällen klarnade det upp, så vi hade sol iallafall, dock blåste det väldigt mycket.

Jag tycker att vår ruset är ett bra evenemang och att det är på våren gör det säkert lättare för många att komma igång med löpandet igen efter vintern. Men snälla, kan de inte hitta någon annan än Peter Siepen som konfrancier? Varannan mening innehåller "lika sexig som jag", "lika snygg som jag", "se ut som jag" eller "ett sex-pack som jag". Varför kan dom inte värva någon som Blossom, Karolina Klüft eller annan kvinnlig idrottsprofil? Vår ruset är ju bara för tjejer iallafall. Eller iallafall hitta någon som inte är så självgod och irriterande? Jag tycker Peter Siepen är en rolig filur, men jag tycker inte att han passar på vår ruset...

Och en annan sak, jag tycker att det är självklart att Friskis & Svettis ska vara delaktiga i uppvärmningen eftersom det trots allt är de som är arrangören, men måste det ha uppvärmningen i startfållorna så att det mer blir en boxningsmatch än uppvärmning till musik?

Men sträckan på 5km är alldeles lagom, alla klarar av att ta sig runt den sträckan på en rimlig tid och picknicken efteråt är kvällens höjdpunkt! Sen är det alltid roligt att få gratis sponsor-grejor också, även fast det bara är små smakprov. BRIS gick runt och sålde guldfärgade sko-snören också och 20kr tycker jag att man allt kan bidra med. Nu ska jag bara komma mig för att byta skosnörerna på mina svarta skor eller komma på något annat att använda skosnörerna till, de är ju trots allt snygga och guld-färgade ;)



Lottie, Nayna, Josephine och jag efter vår ruset 2009!


Yrsa springer i mål


Nu ska jag ta en promenad i regnet och fortsätta att grubbla;
det är inte lätt när man inte vet vad man känner eller vill...


Kommentarer
Postat av: Sandra

Absolut, dyker ett fotojobb upp (förutom skolfotograf) så skulle jag söka, sökte ett fotojobb förut, men fick det inte.

många fotojobb får man ju som egen företagare,än är det för tidigt för ett företag för mig.. känner mig intev redo för det ^^



kram

2009-05-09 @ 18:36:28
URL: http://zandrix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0