Då var bandysäsongen slut...

Nu har det sjunkit in att bandysäsongen tagit slut för i år också. Det blir en lika stor omställning varje år.

Plötsligt måste man planera vad man ska göra på helgerna, sparka sig själv i baken för att komma ut och springa och ta sig själv i kragen för att skaffa gymkort. Förra helgen spelade vi de säsongens sista matcher mot Västanfors och Västerås.

Om jag ska utvärdera säsongen så måste jag säga att jag har utvecklats som bandyspelare, jag vågar hålla i boll och vill ha boll också! Typiska bandyuttryck ;) Mina lyror sitter också och jag vågar tom ta hand om frislag och slå in hörnorna. Att jag fick byta position efter elva säsonger var också riktigt roligt. Framförallt har jag spelat ytterhalv, men har även fått provat på att spela topp, libro, mitt och hälsade även på min vänsterbacksposition för en stud i en av  matcherna. Jag har med andra ord spelat på alla positioner utom målvakt den här säsongen!

Kanske ska nämna att jag spelade i ett nytt lag med. Kållereds-tjejerna är underbara. Kände mig välkommen redan på första träningen och stämningen i laget är fantastisk. Åldersskillnaderna spelar ingen roll, alla är lika delaktiga och har lika roligt. Det enda felet är tyvärr att kämpaandan saknas när domarn blåser igång matchen. Det känns som att alla blir rädda och inte vågar spela bandy. Sen i andra halvlek när vi ligger under med typ minst 3-0 så vågar vi spela fast då är det ändå lite för sent och vi har blivit rätt vana vid att förlora med 8-1... Personligen är jag jävligt less på det, och jag hoppas att de andra också är det och att vi gör bättre ifrån oss nästa säsong. Men utanför planen är vi det bästa laget! Kan hända att jag är lite partisk men :P  

Nu väntar jag på att det ska bli spelarmöte och höra vad alla känner och tycker, för jag vet inte om det är värt att pendla 26 mil för en träning om inte resten av laget också satsar för att vinna...

Men jag har haft grymt roligt med laget den här säsongen, även om jag inte alltid varit nöjd med min egen insats...

Men nu är det bara att börja försäsongsträningen och skaffa gymkort ;)

En del av laget i uppsala, det var is där vi stod och halkade precis då kortet togs ;)

Ksk i Västerås, på väg till hotellet efter att ha skaffat godis inför melodifestivalen ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0