Vad sakta tiden går ibland...

Den här lördagen har känts väldigt lång...

Jag har hunnit vara i Lidköping, städat lägenheten, läst en hel del i Per Jensens bok Djurens beteende och orsakerna till det, handlat, fyllt på spolarvätska i Åke och tvättat fönsterrutorna... Nu sitter jag bara och väntar på att Malin och hennes pojkvän Micke ska komma, de åkte vid tre-tiden från sundsvall så de är nog här om två timmar :D

Lidköping var precis som jag mindes det, ett torg med en marknad och ett gamalt rött hus med uteservering, rörstrands fabrik (som numera är nedlagd) och jag gick till och med förbi blomsteraffären som jag köpte en blomma i till en av mina kusiner som jag typ aldrig träffat. Minns inte hur gamal jag var då, gick i sexan eller sjuan tror jag... Lidköping är en mysig stad som är något större än Skara. Malin undrade om det är som Härnösand/Sundsvall, och ja det är det nog, bara det att Skara är lite mindre än Härnösand och Lidköping lite mindre än Sundsvall tror jag... Mitt lokalsinne sattes återigen på prov idag när jag skulle hitta tillbaka till bilen. Jag visste precis vart bilen stod, problemet var att jag inte visste vart jag stod i förhållande till bilen ;) Jag gick trekvarts varv runt Lidköping innan jag kom fram till parkeringen, tur att jag inte var i Stockholm :P Men det är bara att acceptera vekligheten, vissa föds utan lokalsinne, förhoppningsvis har jag fått något i kompensation istället men jag har inte riktigt kommit på vad det kan vara än...

Nä, nu ska jag fortsätta att kolla på I sanningens tjänst på sexan, när den är slut så borde Malin och Micke vara här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0