En annan del av Falköping

I fredags åkte jag och Adde ut på en tur. Vi skulle till apoteket och hitta något till min hals, men ville inte åka in till Skara så vi bestämde oss för Skövde ist. Men på vägen ändrade vi oss till Falköping istället, varför låter jag vara osagt ;)

Vi parkerade vid centralen. Jag hade aldrig varit i Falköping tidigare, men det var en fin stad med ett härligt torg när vi väl hittade dit ;) Vi fick gå kanske 3 km dit och under tiden kom vi på att det var Alla helgona och att staden troligen skulle ha stängt. När vi väl kom till apoteket, som vi hittade till m.h.a. Addes iPhone, var det stängt men de hänvisade till Sjukhusets apotek. Upp med iPhone igen och kolla vart apoteket låg, naturligtvis på andra sidan Falköping! Men det såg inte ut att vara så långt från centralen, och vi hade knappt en timme på oss så vi knallade iväg. Men det var längre än vi trott, när vi gått i 45 minuter var inte framme vid sjukhuset och apoteket skulle stänga om fem minuter. Lagomt svettiga med några minuter till godo hittade vi apoteket till slut och jag fick äntligen min halsmedicin!
Men tyvärr visade det sig att den inte hjälpte ett dugg, kunde knappt svälja iallafall, men lyckades få i mig lite veg. köttfärssås och makroner till middagen när vi kom hem, men sen slocknade jag i soffan och gick tills sängs tidigt, lämnade Adde ensam i soffan :(

På söndagen mådde jag fortfarande inte bättre, men ville ändå ha något att göra så jag och Adde bestämde oss för att försöka byta däck på Åke. Jag hade ingen aning om hur man gjorde och Adde hade bara kollat på tidigare, men vi är tjuriga båda två. Första problemet vi stötte på var att vi inte kunde få lös domkraften, men det klurade min smarta pojkvän snabbt ut hur man gjorde. Han visade mig även hur man på ett samrt sätt tar lös hjulsidorna med hjälp av ett snöre och ett ryck! Resten flöt på hur bra som helst, efter vi ringt till min bror och frågat vart Åke ville ha domkraften :P Jag och Adde kan säkert få en lysande karriär som däckbytare på F1 bilarna, om vi vara skulle vilja. Men hur som helst då bytte Adde däcken på vänstra sidan och jag på högra, så att ni vet om jag nu mot förmodan skulle tappa något av dem. På kvällen kollade vi lufttrycket också innan Adde skulle på bussen till Göteborg. Sen åkte jag hem och däckade i soffan igen. 

Idag var jag på skolan i två timmar och diskuterat veteskapliga artiklar och efter det åkte jag till Vårdcentralen eftersom min hals inte blivit bättre. Härnösand är inte enda staden med väldigt få svenska läkare, inte för att jag tycker illa om det, det var bara en iakttagelse. Läkaren jag fick träffa var jättetrevlig, tog en odling i halsen (inte lika trevligt) men det var negativ så ingen antibiotika behövdes. Men eftersom jag är röd och svullen i halsen så skulle jag komma tillbaka om det inte blivit bättre om några dagar, eller direkt om jag får feber eller hosta. Så jag får helt enkelt vänta och se, fan jag har inte tränat på två veckor!!!!

Abstinensbesvär!!!!

 
Jag var sjuk, men gjort frukost på säng till Adde, ska det verkligen gå till på det viset?

Kommentarer
Postat av: DragonPH - Patrik PH Larsson

Verkar varit en riktig stadsvandring ni gjorde... haha. ;) Värdelöst att vara så sjuk, har jättemånga bekanta som e sjuka just nu (eller gravida, märkligt nog). Förrå året var jag förkyld i typ 2 månader... bläää.



krya på dig, kramar

2008-11-04 @ 23:56:02
URL: http://dragonph.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0