Vår Ruset!

Hej!

Igår var jag på Vår Ruset med Elin, Sara och Saras syster och faster. Tyvärr missade vi uppvärmningen med Peter Siepen, men jag och elin fick se han på nära håll när vi stod och väntade på de andra. Musklerna kan man ju inte klaga på iallfall ;)

Egentligen var det inte meningen att jag skulle följa med på Vår Ruset, men eftersom Sofia blev sjuk så fick jag följa med som reserv. Jag tyckte att det var jätteroligt! Lite mycket folk bara, över 6000 tjejer hade anmält sig och det var lite trångt ibland, men det var ändå inte så trångt som jag trodde att det skulle vara. Jag valde att springa medans de andra gick för de kände sig lite förkylda. Jag och en tjej, som jag aldrig träffat förrut, hamnade bredvid varandra redan i starten och vi följde varandra hela vägen, ett tag följde jag efter henne och sen följde hon efter mig när jag sick-sackade mellan de andra som också sprang eller gick. 

Vår Ruset var vid sundsvalls sjukhus, och rundan var jättehärlig att springa :D Fast om du skulle fråga mig hur vi sprang så skulle jag inte ha en aning ;) Den var iallafall 5km och jag sprang den på 24,5 minuter, godkänt tycker jag med tänke på alla som man måste springa slalom förbi också :P

När de andra kommit i mål satte vi oss och åt picnic, hur gott som helst!

Jag ska absolut anmäla mig till Vår Ruset nästa år också! Vår Ruset blir förresten "Spring Run" på engelska, eller hur var det nu Elin och Sara? ;)

Nä, nu ska jag sova! Dröm sött =)


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0