Träning, Jul på Liseberg & Seriepremiär!

Äntligen har serien börjat för oss också! Så himla kul! Men det tar vi sen för det hände en massa saker i helgen!

I fredags packade jag in Missan i bilen och sen hämtade jag Åsa och vi styrde kosan mot Göteborg och träningen. Det var roligt att träffa laget igen, det är ett så härligt gäng! Träningen var ganska slapp, vi tränade passningar och hörnor. Bra att kunna till seriepremiären ;)

På lördagen gick jag och Adde på stan och kollade på julklappar. Jag köpte ingna, men fick några ideér ;) Har bara fixat tre julklappar än... Men jag tror att jag och Adde var de minst julstressade, alla sprang omkring och kollade i olika affärer och grälade på varandra. När vi kollat runt där och hittat något att äta så gick vi till Jul på Liseberg.

Det var jättemysigt där! Det enda som saknades var snön... I fredags när vi åkte från Skara var det snöstorm. men i Göteborg var det naturligtvis plusgrader! På Liseberg hade de försökt fuska med fejk-snö. Det lyckades nästan... En jul utan snö är nästan ingen jul! Jag hoppas verkligen att det är snö i Härnösand på söndag när jag kommer hem igen... Förra julen började det snö på julafton och på juldagen åkte vi till Värptjärn och grillade korv. Kotten fick pckså följa med och han tyckte att det var lika roligt som jag att springa i snön :D Hoppas att den här julen blir lika bra :D

De hade renar på Liseberg också, i en miniliten inhängnad med en kåta i som tog upp massa plats, men som de inte kunde gå in i! Iallafall inte vad jag såg... Inhängnaden var dessutom rund så det var inte skydd från besökarna på någon sida. Om man kollade på renarna så visade de mycket tydligt vad det tyckte om att vara där. Det var två vuxna renar, tror att båda var vajor, och två kalvar. En av kalvarna var framme vid staket och blev klappad, men precis i mitten stod vajorna och den andra kalven mitt i mellan dem. Vajorna stod med huvudena åt olika håll, med huvudet lite sänkt och kalven i mitten. Om det hade varit vargar och inte människor på utsidan av staketet hade de stått i samma position... Andra gången vi gick förbi renarna hade de lagt sig ner, men de sov inte. Jag börjar fundera på passiv stresshantering, samma som grisar kan visa under transport till slakteriet, eller som vi människor när vi är stressade. Om vi får för mycket att göra så orkar vi inte göra något utan vill bara ligga kvar i sängen och aldrig mer kliva upp... Jag tyckte iallafall att renarna inte borde vara där, eller att de skulle få ett större hägn med möjlighet att gå undan besökarna om de vill. Men det här var som tur var bara en tillfällig uppstallning, om man kan kalla det tillfälligt då det är typ sex helger i rad... vet inte vad djurskyddslagen säger om tillfälliga visningar, ska kolla upp det senare. Nordens Ark visade upp lite kaniner och getter också, men det såg lite bättre ut iallafall. Hoppas att jag inte förstörde stämningen för Adde när jag kommenterade djurhållningen hela tiden :P

Vi kollade på isshown Kaniner på is också. Den var faktiskt mycket bättre än det låter ;) Jag är helt såld på konståkning, det är blande det finaste som finns att kolla på! Ungdomarna var helt fantastiska! Och tävlings-paret som också var med var helt otroliga. jag vill också kunna åka skridskor så :P

Sen gick vi bara hem, lagade middag, tog det lugnt och jag började ladda ordentlig inför matchen med att tejpa om klubban ;)

Sen var det äntligen dax! Seriepremiär mot Västerås! Jag var så laddad att jag kanppt kunde sitta still. Vi inledde starkt, de fem första minuterna. Vi hade kontrollen och det kändes bra. Kanske kändes det för bra för efter sex minuter gjorde de mål på en lyra som slank förbi vår libro och hamnade hos en västeråsare som rundade vår back och lyckades få in bollen bakom vår målvakt. Andra målet kom efter några minuter senare, efter att vi svinga på bollen typ 10 gånger utan att lyckas rensa bort den, men när tredje målet i baken kom efter yttligare några minuter gick luften ut oss lite och många av oss slutade att kämpa... Matchen slutade 1-7 till Västerås, men andra halvlek började vi kämpa igen, den slutade 1-2. Jag är nöjd med min egen insats, det var min absolut första match som ytterhalv! Har spelat back de senaste 10-11 åren...Jag lyckades med inslagen, frislagen och 50% av hörnorna ;) Första hörnan gav jag bort till motstånadren, men det löste sig och vi fick ett skott på mål iallafall. Nästa match ska jag försöka hjälpa målvakten på utkasten lite mer och prata mer, vilket jag har försökt göra många säsonger men inte lyckats med...

Jag har en ny tradition nu också! Jag och Adde pratade om när man kunde räkna något som en tradition, och kom fram till att det var om man gjort något trå år i rad. Det här var den tredje seriepremiären som jag drog på mig en utvisning på ;) Vet inte om det är en bra tradition, men dock en tradition :P

Nu har laddningen inför nästa match börjat! Den är imorgonkväll mot Sunvära. Jag och Åsa åker vid två från Skara och kommer hem vid midnatt någon gång, men det ska bli kul! DEM SKA VI TA!

Bara snön som saknas...

GOD JUL ALLIHOPA!

Vad är detta? Annis i motståndarnas målområde?

Kommentarer
Postat av: Malin Kling

Hej! Jo här i Härnösand finns det iaf snö kan jag lova. Jag vill oxå gå på jul på liseberg men vi missade ju det precis då vi var nere med klassen. Jag och mamma skrev julkort igår och då kom vi fram till att om man varit med i familjen tre år i rad så fick man stå med på julkorten då hon tyckte jag skulle skriva in "min" micke haha :) kramar

2008-12-17 @ 15:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0