Hundpromenader

Äntligen ska det ordnas med hundpromenader i Ardala!

Det är jag och Paula, en kvinna med två greyhounds och en hedehund som jag träffade under en kvällspromenad med Aron, som har organiserat det. Idag har vi satt upp lappar vid hundlatrinerna om att på onsdag smäller det! Då får alla som vill komma med sin hund och vi går en långpromenad tillsammans. Ryktet om vad som är på gång har redan spridit sig i Ardala. Jag träffade en kvinna med en fem månaders jack russel/papillonvalp igår och hon hade hört det när hon varit på en middag kvällen innan och tyckte att det var en jättebra idé. Just nu vet vi ca sex stycken som tänker komma.

Både jag och Paula tyckter att det är tråkigt att så fort man möter en hund här i Ardala så vänder den. Det sänder omedvetna signaler till hunden att andra hundar är farliga, eller så blir hunden frustrerad över att den inte får träffa andra hundar att den bara blir jobbigare och jobbigare varje gång den ser en hund. Naturligtvis ska hunden inte behöva hälsa på alla den går förbi, men den ska kunna gå förbi en annan hund utan att det ska bli en så stor sak av det.

Jag har motsatta problemet med Aron. Han har fått leka med nästan alla hundar han hälsat på och nu blir han så glad och upphetsad när han ser en annan hund att han drar som en galning och vill bara fram till den. Fast det är inte bara negativt för det har lett till att han inte är reserverad för andra hundägare längre.

Det ska bli roligt att se hur olika hundar reagerar vid hundmöten, det kommer att bli en jättebra erfarenhet för både för mig och för Aron!

Jag och Micke (Paulas man) med alla hundar, Aron, Lady, Rocka och Idun (sarplaninac hedehund). Kan verka onödigta tt starta hundpromenader men de här fyra hundarna känner redan varandra.



Kommentarer
Postat av: Birger

Åh! Det låter fint, grannsämja är bra. Hur går det med Aron annars? Det var ju ganska länge sedan jag träffade någon av er nu... Kramar!

2010-01-31 @ 13:51:10
Postat av: Annis

Det går bra med honom, han är en nyfiken unghund nu :) Ja, jag vet. Vi får se till att träffas snart! Kram

2010-01-31 @ 14:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0