Helg i Göteborg

I fredags åkte jag till Göteborg, efter att jag förstört min favorit-te-mugg :(

Jag var duktig och diskade, men när jag skulle diska min ior-mugg gled den ut händerna på mig och studsade runt i diskhon. Jag blev lättad när jag såg att den höll, men det varade inte länge för tyvärr blev det ett hål i den och sprickor så det blir inget mer te-drickande ur den :( Men jag har som tur är några andra muggar, men de har jag inte haft lika länge :P

Sen sprang jag en runda, med min nya mobil med pulsmätare och stegsensor. Det kändes lite tråkigt att springa de gamla vanliga rundorna hela tiden på samma tid varje gång, så när min mobil började krångla hittade jag en ny som kanske kan peppa en att bli uthålligare, snabbare och starkare! Jag har lagt upp ett träningsprogram nu som ska förbättra tiden på 10km, då har jag något att sikta på iallafall. Jag är osäker till om det blir någon bandy för mig nästa säsong, men jag vill ändå hålla igång ifall att ;) Jag kan inte säga att jag blir speciellt motiverad till att spela bandy nästa vinter om jag tänker på den här säsongen. Vi slutade näst sist med tre vinster och resten förluster... Men grattis till HAIK som tog sig till allsvenskan! Ska kolla på er när ni spelar någon match här nere i söder nästa säsong :D

Efter rundan bar det av till Göteborg och Adde. Det var så fint väder så vi gick och lade oss i solen i en typ park mitt i stan, helt underbart. Adde fyllde år i torsdags så jag gav honom en t-shirt och en skjorta som passade jääte bra på honom! Efter ett tag gick vi till nordstan och letade efter en nya ior-mugg men hittade ingen, så jakten fortsätter ;) Sen gick vi hem till Adde och lagade mat, blev lyxig qournfärssås med färsk tagliatelle, soltorkade tomater och champinjoner. Mumsfillibabba!!!

På kvällen gick vi på bio tillsammans med Mats, Rikard och Johan. Vi såg på Wolverine. Grymt bra film! Fick inte riktigt ihop berättelsen men det kanske jag får när jag kollat på X-men I och II igen :P

Igår var det också väldigt fint väder. Vi gick ner till Heden och spelade äventyrsgolf. Adde vann med åtta slag, men jag tar honom nästa gång ;) När jag skulle putta på sista hålet hörde jag en kvinna som sa till en man att "I Sverige anses det fult att spela minigolf". Har jag missar något? Hur som helst, efter förlusten köpte vi varsin mjukglass och smaskade på i solen. Skit vad dyrt det blivit med glass! Daim kostar 24 spänn nu och en mujkglass med strössel 30! Finanskris?

Vi grillade hos Addes kompis på kvällen tillsammans med Mats och några andra. Efteråt såg vi på Twillight, otroligt spännande och gripande! Ska definitivt läsa böckerna! Om jag bara kunde drömma heter den första tror jag... 

Idag åkte jag tillbaka vid elva-tiden, var tvungen att förbereda redovisningen imorgon som jag och Sanja ska göra. Det gick bra, gäller bara att vi klarar att hålla oss till 15minuter imorgon ;) Det brukar jag ha svårt att göra, men någon gång ska ju bli den första!

Efter det sprang jag en runda till med mobilen. Gick inte så jättebra, fattade inte vad jag gjorde för fel för den sa åt mig att springa snabbare och långsammare hela tiden, sen visade det sig att jag hade läst på fel pass och det var därför jag inte fick ihop det ;) Låg 46% inom rätt pulszon, inte så bra men jag vet iallafall vad jag gjorde för fel så nästa runda kommer nog att gå bättre!    

Hann se lite av Sverige-Schweiz också, Sverige vann med 4-1 så nu är de i kvartsfinal! Match imorgon, får se om jag hinner se den, kanske tillsammans med Åsa :D 

Nä, nu ska jag göra i ordning te och provsmaka hurtbullen som jag precis har bakat!  

Vår/sommar i Göteborg!
Så fint!

Adde spelar golf

Ibland har det sina nackdelar att vara leftare ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0