Student och stadsfest

Då är årets student avklarad, och hoppas att de fick en bättre student än min ;)

Att ta studenten på Nordvik var inte så roligt för det var ingen som visste att vi gik ut! För det första så tog vi studenten den 11 maj 2007 och för det andra fick vi inte ha någon mösspåtagning och ingen guldmössan-tävling här inte! Sen när vi åkte traktor till Nora kyrka så var det bara korna och fåren som såg oss, inte ens våra familjer kunde kolla, förutom då vi stannade utanför kyrkan och hoppade av. Men avslutningen i kyrkan var rolig och mottagningen utanför då man fick alla saker hängda runt halsen. Själva studentdagen är ett bra minne trots allt, det är kvällen som jag är väldigt missnöjd med och det värsta är att den inte går att göra om! Eftersom vi i min klass (på skolan) kom från ö-vik, sundsvall, härnösand, sollefteå, ullånger m.m. så träffades inte vi på kvällen. Kl sju hade alla gäster gått hem och jag och min familj stod och diskade... 

Men på lördagen träffades vi iallafall i Sundsvall och gick ut, det var roligt! Tråkigt att Martina inte var med men vi var iallafall över halva klassen som träffades, d.v.s. 6 st ;), plus rätt många från andra klasser. Så min student var inte så tråkig iallafall, men det är alltid lättast att minnas negativa saker av någon anledning.

Hur som helst är jag säker på att Sofia, Sandra och Danne kommer att ha bra minnen från sin student :D Snacka om skillnad att ta studenten i Härnösand och Sundsvall jämfört med Nordvik! Fullt med folk, fest och uppmärksamhet! Men  nu börjar det riktga livet även för dem. Gud vad skönt det måste vara för Danne att ta studenten i fredags och börja jobba imorgon, måndag! Jag är glad för hans skull!

Igår var jag, Elin & Markus och Malin & Danne på krmfors stadsfest. Inte lika fullt drag som Härnösands, Sundsvalls eller Gävles, men ändå mycket folk och hur trevligt som helst! Roligt att Kramfors lyckats locka till sig artister som Veronica Maggio och Melody Club! Jag träffade bara Johan som jag inte träffat sen min studentfest i Sundsvall för två år sedan. Och Ingvar, HAIKs busschaufför såg vi också :D Det var blandade åldrar och jag visste inte om jag skulle känna mig ung eller gamal, men roligt hade vi! Och självklart hade jag, Malin och Elin på oss våra nya outfits som vi shoppade i Birsta i fredags ;) Jag hade en grönrutig klänning och vita leggins, jag har letat efter ett brett midjebälte att ha till, men jag och Elin kom fram till att det är lite jobbigt att vara ett år efter modet hela tiden ;) Men vissa vänjer sig långsamt till nymodogheter, så är det bara ;) Men jag kan lova att jag aldrig kommer att skaffa de nya solglasögonen som är gjorda i plast och utan glas som typ ska skugga ögonen istället, de är asfula! Många skaffar de nog bara för att få uppmärksamhet, men det funkar inte så bra då typ alla har dem och när de säljer dem för typ 30kr på marknader :P

Det är skönt att vara hemma igen! Även fast man måste anpassa sig till familjens rutiner och inte bara tänka på sig själv längre så har man ändå saknat det. Men det är läskigt hur lätt man kommer in i sina gamla rutiner och låta andra ta disken eller ta in posten ;) Men jag hjälper faktiskt till här hemma, jag städar, diskar och tvättar, när jag är själv hemma ;)

Grattis till studenten Malin och Danne! Malin vet också hur det är att ta studenten på Nordvik ;)

Det var ett tag sen vi tog studenten, men vi kan ha kul ändå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0