Tillbaka till verkligheten

Dagarna i Vemdalen var helt underbara! Har inte haft så roligt på länge!

Vi var i backarna från nio när de öppnade till tre, halv fyra när de stängde. Måndag och tisdag var vädret inte det bästa, på tisdagen var ena sittliften avstängd för hårt väder. Upp på toppen åkte man baklänges om man inte verkligen bestämde sig för att stå stilla. På måndagkväll gick vi ut och dansade, det var väldigt mycket folk ute och dansgolvet var fullt!

På tidagen deltog jag, Nayna och Elin i en differens-slalom tävling. Man skulle åka två åk med så lika tid som möjligt, det spelade ingen roll om det gick fort eller inte, bara du fick så liten tidsskillnad mellan åken som möjligt som möjligt. det var en enkel bana. Jag kom sjua med en differens på 0,18 sekunder! Ettan hade en diff på 0,4 sek... Det var totalt 36 deltagande. På tisdagkväll var det kvällsåkning också. Vädret var lite bättre, men det blåste lite fortfarande och snöade, vilket inte gjorde mig något ;) Jag lärde mig att hoppa på kvällsåket när jag och elin åkte i den enda roliga backen som var öppen. Eller hoppa och hoppa, jag mer gled över hoppet som var ca 30 cm högt ;)  

På onsdagen var vädret mycket bättre, solen sken ibland och det blåste nästan inget. Jag och Nayna deltog i en längdhoppstävling (med skidor). Jag deltog för att hålla Nayna sällskap, hon ville inte hoppa annars ;) Mitt första hopp blev 4,4 meter, det andra 6,3 meter och det tredje 6,4 meter, inte illa för en som lärde sig hoppa kvällen innan :P 6,4 meter räckte till och med till en tredjeplats! Jag vill inte låta kaxig, men jag slog Nayna. Men jag tror att det taggade henne lite till nästa tävling som hon tillslut bestämde sig för att vara med i, inofficiella student-sm i Big Air. Man hoppar över ett stort hopp och gör konster i luften. Nayna drog upp skidorna på ett häftigt sätt och vann hela tävlingen! Hon fick jättefina priser, en fleccejacka, mössa som man kan koppla in mp3:n i, goggles m.m. Jag fick btw en mössa och ett par sockar för min tredje plats :D Prisutdelningen var på after skin.

På onsdagkväll var vi också ute och dansade, det var lika mycket folk som på måndagen. Det var bra musik och alla var glada, fast ingen ville riktigt åka hem dagen efter tror jag...

Vi funderade på att utse en resans Stig-Helmer, men vi kom på att alla hade gjort något klantigt. Johanna ramlade flera gånger när hon stod still, Richard gjorde världes vurpa i småhoppen i tunneln till barnbacken, jag strulade med de j'vla stavarna hela tiden (fastnade i ankarliften, tappade dem i stolsliften m.m. Har aldrig fattat vad de ska vara bra att släpa med sig dem över allt för), Erika trodde att hon skulle klara av att prata i mobilen och åka slalom samtidigt även fast det var andra gången hon stod på ett par skidor, Nayna kollade på när ankarliften åkte förbi henne (jag gjorde också en "Nayna" dagen efter), och ja, jag kan fortsätta ännu längre ;) Så alla fick dela på stig-helmer utmärkelsen :P

Jag och Johanna roade oss med ordskola i liften, vi redde ut skillnaden mellan skamligt och skamlöst, kom fram till att det heter finansiärer och inte finansiöser och jag lärde mig vad begreppen stockholmssyndromet och trutvalla betyder :D

Vemdalen var verkligen lyckat och vi ur klassen som var där kände att vi kom varandra lite närmare. I min stuga bodde jag, Nayna, Elin, Yrsa, Sandra och Sara och grannar med oss bodde Lottie, Erica, Richard och Johanna ur min klass. Idag åt jag, Nayna, Elin, Lisa, Stefan och Eva lunch på thairestaurangen, det var utsökt gott :D

Nu gäller det att komma in i vardagen igen med plugg och träning. På söndag är det match mot Östersund, är laddad som tusan! Imorgon ska jag se till att äta ordentligt, börja med PBL-fallet som jag inte ens kommer ihåg vad det var, skirva PM om anpassningar till vatten och läsa i biologiboken. Får se om jag åker till GBG imorgonkväll eller kl sex på söndag morgon... 

Utsikten från våran stuga/lägenhet, så vackert!

Lottie, Sandra och Jag på väg ut i backen ;D

Man måste vara förberedd, därför läser Nayna miniguiden innan hon tar liften upp. Elin lyssnar noga :P

Värsta proffset ;)Typ allt jag hade på mig var lånat, jackan är Naynas, skidorna, pjäxorna och stavarna hyrda på sportringen och hjälmen hyrd i vemdalen. Gogglarna satt på hyrhjälmen, men det var någon som glömt dem på, se de behöll jag :P


"Funkar det så går det"
-Moder Naturs motto

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0