Student SkiWeek, Vemdalen nästa!

Det har varit en grymt stressig vecka med massa plugg, det ska bli så skönt att komma till vemdalen och få åka skidor!

Eftersom jag missar alla dagar utom fredag i skolan nästa vecka så blev jag tvugen att plugga järnet den här veckan! Jag skrev ett PM om anpassningar till luft. Jag valde att jämföra fåglarnas, fladdermössens och humlornas anpassningar till flygningen. Det var väldigt intressant! Fåglar och fladdermössen är väldigt lika varandra med tanke på att de utvecklats paralellt med varandra. Sen fick vi göra två labbar och skriva två labbrapporter. Jag och min critical partner Sanja disikerade havskräfta och örnmanet, på nätet :D Man klickar runt på en en kräfta och får se bilder på alla dess organ och struktur. Bättre än att använda riktiga djur tycker jag. Sen fick vi även läsa tre kapitel i våran biologi-bok på nästan 2000 sidor och svara på några frågor. Samtidigt som vi var på föreläsningar mellan 9-15 varje dag, men det gick bra :D Skickade in PM idag, sen gick jag ut och sprang en runda. Var perfekt väder, ca -2 och bara lite blåst.

Jag hann dock åka till Mariestad och träna i tisdags, det var kul att spela med dem igen. Jag hänger fortfarande med herrarna i spelet ;) Fast det kändes att jag varit förkyld i några dagar.

Igår var jag hos tandläkaren också. Fick borra för första gången i mitt liv! Det var inte ett så stort hål, så jag bestämde mig för att köra utan bedövnig. Det gick bra, ilade lite bara men inte alls farligt! Fast jag håller med, ljudet är ganska obehagligt.

Nu är allt fixat, kläderna är packade, skidorna hämtade, lägenheten städad och kattvakten fixad. Det känns inte så bra tt lämna Missan i fem dagar, men grannarna har lovat att hålla henne sällskap en stund på dagarna så det kommer nog att gå bra :D Hon kommer att klara sig :D

Nu ska jag bara göra provianten, sen ska jag hämta upp Nayna. I natt får jag sova på en buss, men när jag vaknar är det bara att ta på sig skidorna och ta första bästa lift upp i backarna i Vemdalen!

Oj vilken hjälp man fick med skolaartbetet ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0