Nytt år!

Nu är det år 2009! Nu är det nya tag som gäller, nu är det dax för att visa sitt rätta jag! Eller? Äh, skitsnack! Ärligt talat hur många har någonsin hållit sitt nyårslöfte? Jag tror att man behöver något mer motiverande för att t.ex. sluta att röka. Motiveringen att det är ett nytt år håller inte i längden för när det börjar bli riktigt jobbigt så känns nästa nyårsafton väldigt långt bort! Men det är inget fel att vilja ändra på något, men utan stark vilja och mål på vägen att jobba mot är det nog väldigt svårt att lyckas med det...

Mitt nyår var trevligt. Jag och Adde firade hemma med familjen, min faster och hennes nya, Josephine och Andereas och våra grannar. Jag. Adde, Josephine och Andreas lagade vår egen mat medan de andra beställde catering. Vi värmde färdiglagad potatisgratäng, stekte kotlettfilé eftersom fläskfilén var slut. Jag har ingen aning om skillnaden men det spelar ingen roll eftersom jag ändå inte äter kött ;) Till det åt vi beasås och massa sallad! Ändå fick vi mycket sallad över eftersom vi gjort väldigt mycket, men den var god. Själv åt jag bakad potatis med svampfyllning, hur gått som helst! Just ja, vi åta skagentoast till förrätt, det var jättegott! Naturligtvis åt jag utan räkor och rom. Till efterrätt blev det marängschwiss med hemlagad chokladsås, inte så dumt det heller.

För mig är det middagen som är huvudpunkten på nyårsafton! Det är alltid så gott och extra mysigt! På tolvslaget stressade jag och Adde med champangen eftersom att vi var tvugna att hälla över lite från varje glas till ett annat då champangen bara räckte till 12 glas. Sen när vi sereverade champangen en minut över tolv så blev ett glas över iallfall ;) Men det var inte det värsta; den alkoholfria champangen var mycket äckligare än den med alkohol! Men eftersom jag inte tycker om alkohol överhuvudtaget så drack jag upp den supersura alkoholfria champangen ändå ;)

Efter tolvslaget spelade vi yatzy! Det blev en bra början på år 2009 för Josephine, lite sämre för  Andreas :P

Men nu ska vi snart åka skridskor på Landgren! Det ska bli kul :D

Lyxig nyårsmiddag!

Gott Nytt År 2009!

Älsklingen och jag :D

Kommentarer
Postat av: DragonPH - Patrik PH Larsson

Hej !



Du får denna kommentar i din blogg från mig för att jag har ADDAT dig på www.bloglovin.com . Det betyder att jag finner intresse i Din blogg och regelbundet följer den. :o)



Jag önskar att även Du addar mig på Blog Lovin' , och jag hoppas att Du någon gång emellanåt kikar förbi min blogg. Dessutom är kommentarer alltid välkomna ! Jag bloggar om allt från mina egna åsikter runt olika saker, banalt vardagsliv, politikdebatter till djupa funderingar, tankar och livsåskådningar. ;)



Du addar mig direkt från min blogg alternativt söker på "DragonPH" , på Blog Lovin's sökruta där man addar bloggar.





//Mvh. Patrik.

2009-01-04 @ 23:18:30
URL: http://dragonph.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0