Det är bara att ta nya tag!

Igår spelade vi mot Östersund, vi förlorade med 3-1...

Jag är inte nöjd med min insats, jag kommer inte ens ihåg större delen av matchen. Jag kommer ihåg att det stod 0-0 i halvtid och alla målen de gjorde, ett på ett skott någon meter utanför straffområdet, ett på hörna och ett "skott" som knappt hade styrfart som gick in precis vid stoplen. Jag minns också att vi kvitterade till 1-2, jag sköt ett skott på frislag som blev till hörna, jag slog in hörnan till johanna som fick till ett snyggt skott rätt in i mål :) Jag har varit inbalndad i minst ett mål varje match jag spelat den här säsongen (har missar två matcher, en i jul när jag var hemma och en förra söndagen då jag var i vemdalen). Jag gjorde assit första matchen, mål mot sunvära och HAIK och nu assist mot östersund.

Men matchen igår kändes som sagt inge vidare, men när jag ville byta så fick jag höra att jag behövdes på planen, så något måste jag ju ha gjort rätt iaf. Något som jag lyckades med på matchen var att sträcka ljumsken, men under matchen tänkte jag inte så mycket på det, men det kändes dessto mer efteråt och idag. Men det kommer att ha gått över till i helgen då jag vill ha revanch mot Uppsala och GT 76!!!

Efter mathen igår åkte jag till Adde, vi lagade lunch tillsammans. Det blev jättegott! En pastasås med morötter, röda linser, champinjoner, krossade tomater och kryddor. Vi hann tyvärr bara laga maten och äta innan jag åkte hem igen. Ville hinna se andra halvlek av bandyfinalen, hade jag sett matchen hos Adde hade jag kommit hem sent och inte hunnit plugga... Sverige blev världsmästare i Bandy btw :D

Nu ska jag lägga mig och läsa ut Alias Grace som jag äntligen snart läst ut. Boken är inte dålig, men inte så spännande att man vill sträckläsa den heller. Nästa bok kommer antingen att bli sagan om ringen, roms portar eller sista delen av guldkompassen ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0