Hus-visning

Idag var jag och kollade på ett gårdhus som ett par skulle hyra ut. Läget var ungefär samma som Ardala, bara några km norr om Skara istället för söder. Men det kändes inte riktigt bra. Haha, kom pricis på att man kan jämföra det med reklamen om proviva eller dyl. Paret försökte dra upp allt posetivt men jag ville bara säga "Det känns inte riktigt bra nu" ;)

Det var ett rätt stort hus ändå med en ingång till lägenheten och en till ett förråd som var typ lika stort som lägenheten. Boytan var 37 kvadratmeter, men kändes mycket mindre än min lägenhet. Man kom in i rummet, sen fick man gå igenom hallen till köket och alldelles berdvid diskbänken var dörren till badrummet, lite konstog planering. Gården låg inte ens 50m från E20 och hela huset var eluppvärmt så förutom hyran på 1800 så skulle elen kosta 500-700kr i månaden, så jag skulle inte tjäna något på hyran heller.

Fördelarna med att flytta skulle vara att jag kom tre km närmare Skara, fick ett eget hus med tvättmaskin och missan skulle kunna vara ute. Men som sagt, det kändes inte riktigt bra med planeringen av huset och att det låg så nära E20 men ändå mitt ute på slätten, långt till närmsta skog :P

Aja, jag får ringa min hyresvärd imorgon och jaga på honom lite med att fixa persiennen och de läckande fönsterna ;)

När livet ger dig citroner...
Gör citronsaft!!!

Kommentarer
Postat av: Malin Kling

Hej! Känns det inte bra så flytta inte, se till och få din hyresvärd att få fingrarna ur röven ist :) har fyllt på med lite bilder sen idag på bilddagboken iaf :) kramar Malin

2009-02-11 @ 23:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0