Trollhättan, bowling och träningsläger

Efter att ha varit social i två hela veckor så ville jag egentligen bara låsa in mig någonstans och slänga nyckeln, men riktigt så blev det inte ;)


När vi åkte hem från Nordens Ark släppte bussen av mig i Trollhättan där Josephine och Andreas bor. De ställde upp som kattvakt åt Missan när jag var på Nordens Ark. Missan blev rätt glad när hon såg mig, flög upp ur sängen och sprang fram till mig kurrande. Men jag tror att hon har haft det bra hos Josephine och Andreas, det var jättesnällt av dem att ställa upp. Trött som jag var så ville jag bara sova, men först gick vi och åt inne i Trollhättan. Jag fick äntligen äta min falafel-rulle som jag varit sugen på i en vecka ;) När vi åt träffade vi Andreas kompis Jonas som kallade mig same resten av kvällen, men jag lärde mig i alla fall att prata väst-götska, de kan inte säga S! Efter vi ätit spelade vi bowling, det är inte min starka sida (Martina älskar att bowla med mig) men det gick rätt bra. Jag och Josephine var jämna :D Jag vet faktiskt inte vem  av osssom vann, men Andreas och Jonas var i en klass för sig; strike, spare, strike...


Helt utmattad lade jag mig och sov hos Josephine och Andreas, men fick jag någon sovmorgon? Ickesan icke... Halv åtta ringde väckaren och jag klev upp, åt frukost och åkte i väg till Lysekil där jag skulle på träningsläger med KÅLLERED!


Jag har nämligen börjat träna bandy igen :D Kårordföranden på SLU spelar bandy i Kållered, och hörde att jag också var bandyspelare så hon drog med mig till Göteborg den 1 september på bandyträning. Fast jag var inte speciellt svårövertalad :P Jag hade sån himla träningsvärk efter den träningen! En timme och 40 minuter nästan bara skridskoåkning! Men roligt var det! Kållered spelar också i division 1 och eftersom att de gjort om spelsystemet så kommer jag att möta HAIK i vinter :S Om jag spelar den matchen vill säga...

Träningslägret gick bra, vi hade fyra ispass (två på lördag och två på söndag) och ett löppass på lördagen. Jag har inte skrattat så mycket på länge, gud vilka härliga tjejer!

Den första helgen i november är det cup i Västanfors som jag nog ska följa med på, och om inte HAIK ska spela i World Cup så kommer jag nog att möta dem redan då...


Men det är riktigt kul att få fortsätta med bandyn! Att åka skridskor och lagandan är det bästa jag vet!

Värsta proffset på bowling! Eller inte...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0