Biopremiär - 21

Hej!

Jag har inte haft tid att skriva på ett tag, och dessutom inte haft något att skriva om, men nu när jag ändå inte gör något annat än att vänta på min pojkvän (som skulle ha ringt för 40 minuter sedan) så kan jag passa på att skriva lite om filmen 21 som jag såg med Malin och Micke ikväll.

Filmen handlar om Ben, en 21-åring som läser på MIT i Boston och drömmer om att bli antagen till medicinutbildningen på Harvard. Betygen är inga problem eftersom han pluggat så hårt att han nästan glömt bort att vara tonåring, men däremot så kostar utbildningen på Hardvard 300 000 dollar, pengar som Ben inte har. Därför ansöker Ben för ett stipendium som täcker hela kostnaden men det är bara ett problem,  79 andra har också sökt stipendiet och om Ben ska ha en chans att få det så måste han "jump out the page", dvs sticka ut; ordentligt! Inte lätt för en 21-åring som inte har någon som helst livserfarenhet. När Ben är som mest deprimerad dyker en oväntad möjlighet upp, en möjlighet som innebär att Ben kan tjäna mer pengar än han någonsin kunnat drömma om...

Innan bion läste jag en recension om filmen på moviezine.se. De hade bara gett den 1,5 av 5 i betyg. Nu tänker du säkert: "varför gick du och såg den då?", men jag tycker om att bilda mig en egen uppfattning om saker och ting. Visst, jag kan hålla med om att filmen var väldigt förutsägbar som de sa, men den var än då bra på ett konstigt sätt. 21 är en simpel film, den ligger precis på rätt nivå så att den som inte har spelat Black Jack någon gång ändå kan hänga med. De förklarade hur allt gick till, men det kändes inte som att de dumförklarade en. Jag tyckte att även om det ibland kändes som att skådespelarna läste innantill direkt från manuset, så fanns humorn där iallfall. Att huvudpersonen Jim Sturgess var riktigt söt gjorde ju inget heller ;) Filmen var absoult värd 80 kr!

Jag skulle ge filmen 21 minst 3,5 av 5 i betyg :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0