Påsk - Godisets högtid

Glad påsk på er allihopa!

De som känner mig vet att jag inte ser mig själv som kristen, även fast jag firar jul och påsk. För mig har julen ingenting med tro att göra, det är bara ett bra tillfälle att visa familjen och sina vänner vad de betyder för en!

Påsken däremot har inte sån stor betydelse för mig. När jag var mindre brukade vi åka till Vemdalen över påsken och åka skidor med grannfamiljen. Det var hur roligt som helst! Om vi var hemma över en påsk så var traditionen att mamma och pappa gömde våra påskägg någonstans i huset och vi fick en skattkarta och skulle leta rätt på dem :D Nuförtiden brukar vi bara äta middag med släkten. Igår åt vi påskmiddag med ägg, sill och nubbe till sillen ;) Fast jag tycker inte om kokt ägg, äter inte sill och dricker inte nubbe :P Så påsken, för mig, är mest en ursäkt för att vräka i sig godis ;) 

Nä, nu ska jag göra mig i ordning för jobbet!

                                                                                    
          "Den störta svårigheten är inte att få folk att acceptera nya idéer,
utan att få dem att överge de gamla" John M. Keynes

Kommentarer
Postat av: DragonPH - Patrik

"Det krävs ett helt nytt sätt att tänka, för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka." - Albert Einstein

2008-03-27 @ 00:48:57
URL: http://dragonph.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0