Hon är bäst!

Nu när jag äntligen orkat ladda upp bilder från helgen så kan jag ju skriva om den ;)

Jag jobbade bara eftermiddagen i fredags, det gick väl så där. Kände mig slut och så men sålde iallfall det jag skulle. Efter jobbet gick jag till Sara och åt middag där med hennes familj och Elin och Malin :D Det var supergott! Grillat med klyftpotatis och olika såser (om du undrar så ja; jag åt vegetariskt). Senare på kvällen drog vi ner till stan och tivolit, vi var där vi tio-tiden, så det var inga männsikor där som vi kände, mest fjortisar och plötsligt kände vi oss väldigt gamla! Så därför drog vi till Big Boy istället så att Elin fick sitt kaffe, som var det billigaste hon någonsin köpt ;), och sedan satt vi där och spelade vänd åtta ett tag.

På väg tillbaka till tivolit svängde vi förbi Hamnkrogen men vi gick aldrig in för det var såp himla lång kö! Och plötsligt kände vi oss väldigt unga istället! Det var bara 30+ där. Vi bestämdes oss för att ta en sväng till till tivolit, och vid donken fick vi tränga oss igenom yttligare ett gäng med högstatieelever och vi kände oss nästan som "mammor på stan"... Som tur var så träffade vi Malin, Danne och deras kompisar på tivolit och de räddade oss ur våran ålderskris ;) 

Det är jobbigt när det känns som att man är mitt i mellan...

På lördagen tog jag ledigt eftersom Martina och Rikard kom upp till stan :D Klockan tio på morgonen ringde Martina, tur för henne att jag låg och läste då, annars hade det blivit synd om henne om hon väckt mig på min lediga dag :P 
Hon och Rikard kom och hälsade på en stund, sen åkte Rikard till sin bror för att hjälpa honom att förbereda hans 30-års fest och jag och Martinie gav oss ut på en ram-jakt ;) Vi skulle hitta en ram till presenten till Rikards bror. Det var lättare sagt än gjort, de hade inga bra på dollar och inga alls på Coopen, så vi hamnade på Åhlen's tillslut och där hade de en som tur var ;) Årets första mjukglass på torget hann vi också med, och en snabb sväng på marknaden också innan Martina skulle åka och göra sig i ordning inför 30års festen.

Jag hann gå ner till marknaden en gång till och träffa Kling, Micke och Axan innan middagen här hemma som var utsökt, grillat med bakad potatis, mums! Resten av kvällen var jag bara hemma och latade, och smörjde in mina solbrända axlar! Tänkte inte på att jag gått runt i brottarlinne hela dagen...

På söndagen träffade jag Martina och Rikard igen. Jag och Martina lekte fotografer ;) Riktiga naturbegåvningar! Eller? Sen åkte vi iaf till Kittjärn där Martina bodde förrut. Synd bara att de som köpt huset var där, men vi fick iallfall gå i skogen lite grann. Vi gick samma stig som vi brukade rida. De nyinflyttade är tydligen inga naturmänniskor för den hade redan vuxit igen... Det är så skönt att vara med Martina för vi behöver inte göra något speciellt för att ha roligt! Endel personer som man är med känns det som att man måste göra något hela tiden med, men jag och martina kan göra ingenting utan att det känns tråkigt. Fast ibland kommer vi på de mest konstiga ideér som vi vill göra och jag måste väl hålla med om att det är lite roligare än att göra ingenting. Som t.ex när vi hade typ två timmars hål på Nordvik och gick runt och kastade ett äpple till varandra hela tiden för att vi inte hade något annat att göra ;)

                                       
                                         Mästerfotografen Annis ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0