Motivation


Just nu saknar jag helt motivation till att göra saker. Det är skitjobbigt! Jag fattar inte, förut kändes allt toppen men nu känner jag inte ens för att kliva upp ur sängen på morgonen...
Jag vet inte hur många dagar som klivit upp ur sängen, kollat på sköldpaddsakvariumet och tänkt "Äh, jag gör rent det imorgon istället". Eller hur många gånger jag kollat på mitt rumsgolv och tänkt "Inte idag, men imorgon har jag inget för mig"´. 

Förra veckan skulle jag börja med Fysik B också, men eftersom jag fastnade på en gång så tappade jag motivationen för att räkna det med... Jag vet att jag borde plugga fysik, men jag orkar bara inte! Samtidigt har jag dåligt samvete eftersom min handledare på komvux lagt ner tid på att hjälpa mig och lägga upp kursen... VAD FAN SKA JAG GÖRA?!?!?! Suck... Vilket delemma...
 
Aja, efter jag ätit lunch ska jag ta tag i planeringen inför skridskodiscot för lågstadiet på fredag.  Det är jag faktiskt motiverad att göra! Fast det kan bero på att det måste göras...
Varför känns det jämt mycket lättare att göra saker som måste göras än saker som man kan göra när man känner för det?

Jag känner inte ens för att gå och jobba ikväll, och det är bara mitt andra pass!!!

Jag blir helt snurrig bara av att tänka på motivation så att jag inte kan skriva ner något...

Kan du hjälpa mig att få tillbaka min motovation?

Kommentarer
Postat av: Birger

Tyvärr kan jag nog inte hjälpa dig =(
Inte utan att vara jättepretto och dra en massa klyschor i alla fall.

Kramar!

2008-02-21 @ 23:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0