Det var ju inte sämre iallafall!

Igår spelade vi vår andra seriematch för i år. Vi mötte sunvära, vars bandyplan ligger mitt i ingenstans! Värre än strömsbros bandyplan till och med. Man åkte typ i en spiral för att komma till den, men vi åkte bara 200 meter fel, till skillnad från en bil som hamnade i varberg istället som ligger flera mil därifrån ;) Men precis till matchstart var vi fullt lag som tur va!

Efter 15 minuter kom första målet i matchen, och det var vi som tog ledningen! Målet var riktigt snyggt om jag får säga det själv ;) Elin transporterade bollen till deras målområde, jag tog rygg och tänkt ta ev. retur men istället fick jag bollen och kunde skjuta in den i öppet mål :D Mitt första mål på två säsonger. F*n vad skönt det var att få göra mål! Jag fick dessutom spela på en ny position, yttermitt, men det gick riktigt bra! Det är roligt att spela annat än back faktiskt. Tyvärr så släppte vi in ett mål i 43:e minuten så i början av andra stod det 1-1. Sen fick vi två utvisningar och tappade spelet. Matchen slutade 4-1 till sunvära, men för oss var det ett stort steg framåt! Nu är det bara att ladda om inför nästa match som är på söndag; mot HAIK!

HEJA HEJA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0