Stockolm och Ledarkonferens

Hejsan!


Igår kom jag hem från en fantasktiskt rolig långhelg :D I torsdags åkte jag till Stockholm med buss och världens bästa Martina & Co. hämtade mig på terminalen kl 21.45. Så himla roligt att träffa henne, Rikard, Ken och Baccus igen. Baslådan var också trevlig, kanske lite närgången bara ;)

På fredagen åkte jag, Martina och Baccus till Gustavsberg och gick en långpreomenad i skogen runt i en sjö. Det var sommar i luften och Baccus såg ut som en ko på grönbete när han sprang fram och tillbaka som en ganling på stigen framför oss. Vi var ute i över två timmar, fast du stannade vi och köpte glass på vägen hem. Sommarens första 88:a blev det :P

Sen måste jag rekomendera filmen I am legend. Bästa filmen jag sett på länge, alldelles lagomt läskig om du frågar mig ;) Fast Baccus håller inte med, han låg i soffan och gnydde då och då ;)

På lördagen träffade vi Elin på city terminalen kl ett. Eller lite senare blev det eftersom vi missade tunnelbanan ;)
Sen gick vi och åt på Burger King, den absolut bästa hamburger-kedjan! Dom har iallafall den godaste veg-burgaren :P Vid tre sa jag och Elin hejdå till Martina och Rikard och begav oss till Vikingline och Cinderella där Svenska bandyförbundet höll Ungdomsledarkonferens. Det var väl runt 50 bandyledare/tränare där och vi satt och lyssnade från kl fem till åtta om säsongen som gått och lyssnade på vad olika föreningar använt sina beviljade medel från Idrottslyftet till. Jag och Elin ansökte om pengar till en nybörjar-cup i bandy och ett skridskodisco för att locka lågstadieelever till att börja spela bandy. Vi blev beviljade det och därför fick vi åka på konferensen. Men vi behövde inte presentera vårat projekt, som blev riktigt lyckat faktiskt. Skridskodiscot blev nästan en succé ;)
Kl 21 fick vi middag och efter det gick jag och Elin till discot och dansade till vi inte orkade mer ;) Hade hur kul som helst!

På söndag klev vi upp halv åtta, duschade och åt buffé-frukost :D Mätta och belåtna gick vi till Konferensen igen och lyssande på hur man kan ändvända dagens teknik till att utveckla individer. Man behöver en iPod som kan spela video, ett par videoglasögon till iPoden, en videokamera och ett program för 40 000 kr... Det fungerar säkert jättebra, spec. för de med hall vilket bara 3 klubbar har än så länge... 

Klockan halv fyra lade båten till i Stockholm igen och jag och Elin irrade runt ett tag medans vi väntade på bussen hem. Kom hem 23.30 i natt, frächa och utvilade, eller inte ;) Men hade en underbar helg iallafall, som jag sent kommer att glömma :D

image17
Martina och Baccus :D
image18
Elin och jag på soldäck :D

Kommentarer
Postat av: Annis

Haha, upptäckte just att jag skrivit att jag och martinie gick runt i en sjö, f*n vad duktiga vi var! Jag orkar inte ordna det nu... Men det kan bli kul när det blir fel!

2009-02-09 @ 22:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0